::Program SKBA 2010::

Wednesday, August 27, 2008

Fail MsWord Tidak Boleh Dibuka?

Adakah rakan anda menggunakan Microsoft Word 2007? Anda pula, menggunakan versi Microsoft Word yang lain, bukannya Microsoft Word 2007? Jika dua perkara ini benar, ia bukanlah suatu perkara yang pelik jika anda gagal membuka fail dokumen yang dicipta dengan menggunakan Word 2007 ini jika anda menggunakan perisian Word versi terdahulu.

Perbezaan antara fail dokumen Word 2007 dengan Microsoft Word versi terdahulu ialah, secara default fail yang dihasilkan mempunyai extension .docx berbanding .doc. Jadi, sudah tentu, perisian Word 2003 dan versi sebelumnya gagal mengecam format baru tersebut.

Untuk mengatasi masalah ini, anda boleh memasang Microsoft Word 2007 jika anda mahu tetapi jika anda mempunyai bajet yang terhad, anda boleh menggunakan Office Compability Pack yang disediakan oleh Microsoft. Ia membolehkan perisian Microsoft Word 2000/XP/2003 membaca fail format .docx

Download Di Sini

Sebelum memasang Office Compability Pack ini, pastikan sistem Windows anda telah dipasang terlebih dahulu dengan High-Priority/Required update dari WindowsUpdate.

Sumber: Putera.com

No comments: